Kaguya-sama wa Kokurasetai: First Kiss wa Owaranai Çeviri

 


Ve sonunda filmin çevirisi bitti, ben de bittim ama bu süreçte :(

Film hakkındaki genel gevezeliğimi yapmadan önce önemli bir duyuru geçmem gerek, çoğu kişi online izleme sitelerine de benim yükleme yaptığımı düşünüyor çünkü :(

Film normalde Japonya'da ve ABD'de sinemalarda tek bir bölüm olarak yayınlanmış olsa da aslında 4 bölüm olacak şekilde hazırlanmış. Myanimelist veri tabanında tek bölüm olarak görünüyor ve çoğu kişinin izlemek için kullandığı türkanime de animeleri eklerken myanimelist veri tabanını baz alıyor. Benzer şekilde planetdp de imdb veri tabanını baz alır. Buna karşın, crunchyroll henüz BD sürümü çıkmadan filmi online olarak erken yayınladı ve 4 bölüm olarak yayınlamayı seçmiş. Dolayısıyla yazın çıkacağını tahmin ettiğim BD sürümü (ki tek bölüm olarak yayınlanacağını varsayarsak) çıkmadan önce çevirim türkanimeye yüklenemeyecek. Çevirimi izin alıp yükleyen diğer sitelerin tavrı nasıl olacak bilmiyorum şu an.

Bu nedenle filmi çevirimle izlemek isterseniz öncesinde bilgisayarınıza bir torrent programı (önerim bittorent) ve düzgün bir video oynatıcısı (SM Player, MVP, MPC gibi) kurup nyaa.si üzerinden ilgili bölümlerin videolarını indirmeniz gerekiyor. Çevirirken ben Erai sürümünü kullandım ama Subsplease de işinizi görür, diğer sürümleri özel olarak kontrol etmedim. Sonrasında çevirimin yanında klasöre yüklediğim fontları bilgisayarınıza eklemeniz gerek. Kaguya dizgileri yoğun bir seri olduğundan fontları yüklemeniz seyir zevkinizi arttıracaktır. Geriye video oynatıcısından oynatmak kalıyor.

Alternatif olarak, encode işlerine girişmeyi cidden istemediğimden alt yazı ve videoyu mkv üzerinden birleştirdim bu seferlik. Bu linkten videoları indirip yukarıda bahsettiğim video oynatıcılarından birinden açarsanız torrente bulaşmamış olursunuz. Birleştirirken hata ettiğim bir yer görürseniz bildirin lütfen, ne zamandır yapmıyordum bu işi :')

Buraya kadar okuyan olmuş mudur ondan da emin değilim ya.. Kulağa zahmetli gelse de her işi çevirmene bırakmamak gerek değil mi, biraz da izleyenin uğraşması gerekiyor :)

Alt yazı:





Filme gelecek olursak, açıkçası 3. sezon finalinden sonra ilerlemesini beklemediğim bir yönden ilerledik. Ama bu tür bir hikaye arcı da aslında gerekliydi sanırım. Komedi dozunun biraz düşmüş olması beni üzdü, Kaguya'da romantizm alışılagelmişin dışında bir yolla işlendiği için izlerken önceden daha fazla zevk alıyordum. Filmde de söylendiği gibi aşk cidden ulaşılmazken zevkli anlaşılan.

Opening'e çok özenilmiş yalnız, önceki sezonlardan bu kadar fazla detay görmeyi beklemiyordum :O


Ayrıca Bakaguya'ya da doyduk, o kadar çok ekran görüntüsü aldım ki ondan haha





3 haftadır çeviriyle boğuşurken bir yandan da yüksek lisans tezimin son kısımlarını tamamlamaya çalışıyordum neyse ki ikisinden de kurtuldum artık hehe Bahardan yine bir seri almayacağım, Hataraku'dan devam. Onun dışında Dakaichi filmini çevirmeye başladım. Araya Kaguya girmese ondan da ilerleme kaydederdim ama kısmet.
Filme tek bölümlük bir BD gelirse onun için çeviriyi tekrar bir ayarlarım. Bunun dışında bildiğiniz gibi animeye 4. sezon da gelecek, henüz tarihi belli değil. Devamını da çeviririm herhalde..

İzleyeceklere şimdiden iyi seyirler!

Yaşadığımız deprem felaketi sonrası buruk bir bayram olacak olsa da herkese iyi bayramlar dilerim~

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dakaretai Otoko 1-i ni Odosarete Imasu. Movie: Spain-hen Çeviri

Kaguya-sama wa Kokurasetai: Ultra Romantic

Dakaretai Otoko 1-i ni Odosarete Imasu. Movie: Spain-hen